Rok 2016 to kolejny już rok dużych zmian na trasie krossu. Zmian, które są przygotowaniami naszego hipodromu do wielkiego wydarzenia w przyszłym roku, czyli Mistrzostw Europy. Największą inwestycją, z której będziemy mogli korzystać od tego sezonu jest przebudowana przeszkoda wodna. W tej chwili wygląda naprawdę imponująco.Po trzech latach krossu startującego w stronę parkuru, gdzie konie pokonywały pierwsze przeszkody, zaczynamy cross w przeciwnym kierunku.
Cross tradycyjnie zaczyna się kilkoma skokami mającymi na celu rozgrzanie i przygotowanie konia i jeźdźca do postawionych przed nimi zadań. Są to kolejno przeszkody - STRZEGOM, BM HORSE i GILLMET. Następna jest kombinacja 4ABC - DOLNY ŚLASK - składająca się z potężnego rowu z hyrdą i dalej zakręt w lewo hyrda na ukos i na szczycie małego wzniesienia wąski stół. Kolejna przeszkoda - 5AB to klasyczna kombinacja składająca się z potężnego domku i na cztery foule galopu w prawo po łuku równie potężnego narożnika.
Po takim mocnym otwarciu, czas na dłuższy odcinek galopu i tradycyjną, maksymalnych rozmiarów strzegomską kłodę na rowie – przeszkoda 6. Po tym wchodzimy w najbardziej decydującą fazę crossu. Jako pierwsza kombinacja ANR - 7ABC, składająca się z potężnego oxera i w lewo po łuku dwóch narożników. Tak ustawione, aby prowokowały konie do wyłamania w prawo. Tuż przed pierwszą przeszkodą wodną pary mają do pokonania jeszcze maksymalnej wielkości paśnik MANITOU – przeszkoda 8 i już jesteśmy tuż przed kompleksem wodnym. Na początek potężna kłoda skakana na ukos do wody firmy IPEA to numer 9. Następnie wjeżdżamy na półwysep i ponownie do wody przez hyrdę. W odległości 6 kroków galopu bardzo wąska przeszkoda z hyrdą. To kompleks sponsorowany przez firmę ACTIVO-MED i TOMCAR.
Teraz czas na wjazd na nasz piękny położony w strodrzewiu parkur. Najpierw Hyrda na parkurze, następnie dookoła sektora VIP, wyskok z rozprężalni i powrót na parkur przez biało czerwoną flagę z napisem STRZEGOM 2016. A tuż za nim kombinacja 15AB - VORVERCK - dwa ustawione na ukos wąskie fronty na rowach.
Takim mocnym akcentem opuszczamy parkur i wracamy do kombinacji wodnej. Najpierw potężna kłoda do wody firmy DCU, a następnie 5 foule galopu i łódź. Od tego jak pokonają te dwie przeszkody zawodnicy zależeć będzie druga cześć tej trudnej sekwencji przeszkód, bo już 4 kroki galopu za łodzią czekają na zawodników dwa nowe traktory firmy JOHN DEERE ustawione pod dużym ukosem na 2 kroki galopu.
To był bardzo intensywny fragment crossu. Teraz czas trochę odpocząć i szybko pogalopować w drodze do kolejnej kombinacji. Jeden odpoczynkowy skok IPEA i kombinacja 20AB GRANIMEX/BETGRAN - dwa wąskie fronty ustawione w odległości 3 kroków galopu, a pomiędzy nimi znajduje się jeszcze zjazd i podjazd wymagający wiele równowagi.
Przeszkoda 21 – BOGLER to kolejny potężny rów na trasie crossu. I zbliżamy się już do PODA LAKE. Najpierw na górce w ogrodzie firmy GRAJEWSCY domek na ukos, a potem wskok do wody i po kilku krokach galopu wyskok i w odległości na jedno foule wąski front. Stąd już tylko paręnaście sekund do ostatniej przeszkody i meta. POWODZENIA i DO ZOBACZENIA ZA ROK!