Rok 2015 to rok wielu zmian na trasie crossu. Po pierwsze, mamy nowy kompleks wodny - Poda Lake. Po drugie, nasz główny plac nie jest już trawiasty tylko z mieszanki piasków odpornych na każdą pogodę i w końcu po trzecie, wybudowaliśmy w tym roku wiele nowych przeszkód.
Cross tradycyjnie zaczyna się kilkoma skokami mającymi na celu rozgrzanie i przygotowanie konia i jeźdźca do postawionych przed nimi zadań. Są to kolejno przeszkody - STRZEGOM, VORNBROCK, HYRDA, Stragona. Następna jest kombinacja 5AB - ROTANES - składająca się z kombinacji dwóch wąskich frontów na parkurze. Przeszkody te przypominają swoim wyglądem tradycyjne przeszkody spotykane na parkurach, tym razem dostosowane do wymagań crossu.
Następnie 6AB to klasyczna kombinacja składająca się z potężnego domku i na cztery foule galopu w lewo po łuku równie potężnego narożnika. Po takim mocnym otwarciu, czas na dłuższy odcinek galopu i dwa duże stoły 7/8 - BM HORSE I GILLMET. Następnie potężny rów - przeszkoda 9, w tym roku sponsorowany przez WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE. Po tym czas na kolejny test. Kombinacja 10ABC - DEVUCOUX COMPLEX - wymaga wielkiej precyzji w najeździe oraz pełnego skupienia pomiędzy kolejnymi elementami przeszkody.
Znowu jest gdzie odpocząć i nadrobić wcześniejsze zwolnienia na drodze do kolejnej przeszkody - tradycyjnej strzegomskiej kłody na rowie – nr 11 - DOLNET i maksymalnych rozmiarów PAŚNIK – nr 12. Po tym wchodzimy w najbardziej decydującą fazę crossu. Jako pierwsza kombinacja ANR - 13ABC, składająca się z potężnego oxera i w prawo po łuku dwóch narożników. Tak ustawione, aby prowokowały konie do wyłamania w lewo. Tuż przed pierwszą przeszkodą wodną pary mają do pokonania jeszcze maksymalnej wielkości PAŁAC ANR – przeszkoda 14 i już jesteśmy tuż przed kombinacją 15AB BETGRAN /GRANIMEX, składającą się z dwóch wąskich frontów w odległości na jedną foule, przy czym lądowanie po drugim to prawie dwumetrowy zeskok do wody. Pomiędzy dwoma kompleksami wodnymi czas na trochę oddechu i stoły: nr 16 - BOGLER i nr 17 - BORGA. Przeszkoda 18AB - TRACKTEC to kombinacja wymagająca olbrzymiej precyzji w jeździe oraz doskonałej równowagi u jeźdźca. Nr 19 – Torpol, kłoda na górce, to tylko wstęp do potężnych hyrd ustawionych pod ukosem: 20A - JOHN DEERE i 20B - MANITOU. Przeszkoda 21 - SV Sportmarketing to kolejny potężny rów na trasie crossu. I czas na zupełnie nową kombinację na trasie strzegomskiego crossu: 22 i 23AB - PODA LAKE składa się z potężnej kłody z prawie dwumetrowym zeskokiem oraz potężnej łodzi w wodzie. Przejazd kończy wąski front w odległości 5-6 foule. Stąd już prawie prosta droga do mety. Do zobaczenia za rok!!!
Zdjęcie: Gillian Kyle (IRL) - Delegat Techniczny i Marcin Konarski (POL) - Budowniczy Crossu